Ring mig opFå en rundvisningBestil brochureTilmeld dig langt kursusTilmeld dig korte kurser

Roskilde Festival Højskole søger ny forretningsfører

Brænder du for økonomistyring, budgetter, løn og skoleadministration? Så er du måske den nye forretningsfører på Roskilde Festival Højskole. Du bliver en del af et sprudlende højskolemiljø på en næsten nystartet skole, hvor alle brænder for både højskole, kultur og festival. Roskilde Festival Højskole åbnede dørene 6. januar 2019 i helt nye bygninger på Musicon i Roskilde. Vi er i fuld gang med at omsætte skolens vision og værdigrundlag til virkelighed og skolens forårshold er udsolgt med 110 elever.

Om stillingen

Som forretningsfører holder du styr på skolens økonomi, budgetstyring og løn- og personaleadministration. Du har en central rolle i skolens administration sammen med skolens elevadministrations- og kommunikationsteams og sparrer løbende med ledelsen i forbindelse med videreudvikling af skolens økonomiske strategi.

Du løser en række centrale økonomiopgaver på skolen. Det gælder budgetlægning og opfølgning, løbende bogføring og afstemning, ind- og udbetalinger, indberetning til styrelser, kontrakter og honorar til timelærere og foredragsholdere, løn til fastansatte, mm. Derudover forbereder du økonomisk materiale til skolens bestyrelsesmøder, samt årsregnskab i samarbejde med vores revisor.

Som økonomiansvarlig i et levende højskoleliv, hvor samvær med eleverne er et centralt element i vores skoleform, forventer vi, at du møder eleverne med åbne arme i det daglige og hjælper dem i forbindelse med tværfaglige projekter, særlige weekender, festbudget, mm.
Du bliver en del af et levende og engageret hold ansatte, hvor ingen opgaver er for små eller for store, og hvor vi løfter i flok under parolen “Vi bygger fællesskaber”.

Om dig

Vi ønsker os en forretningsfører med følgende egenskaber:

  • Du har mindst 3 års erfaring med skoleøkonomi ideelt set fra en høj- eller efterskole (dette er ikke et krav), men et godt kendskab til højskolebevægelsen, støtteordninger, mm. er en klar fordel.
  • Du har et digitalt mindset og kender alle genveje i excel.
  • Kendskab til KomIT vil også være en fordel.
  • Du er en struktureret og selvstændig person, som følger opgaverne til dørs uanset størrelsen.
  • Du ønsker at lægge kimen til en stabil og sund økonomi ved at optimere og digitalisere vores administrative processer og skabe et overskueligt økonomiske overblik.
  • Du er en positiv person, som tænker mere på at løse dine opgaver til tiden end på at tælle arbejdstimer.
  • Du har en uddannelse, som gør dig i stand til holde styr på en økonomi, som både består af individuelle deltagerbetalinger, projektmidler, statsstøtte og lejeindtægter.
  • Du brænder for et skabende arbejdsliv, hvor du i høj grad er med til at udvikle administrationen.

Vi tilbyder

En arbejdsplads med et kreativt team af højskolelærere, teknisk-administrativt personale, køkkenteam, oldfruer og timelærere, der brænder for det, vi gør – og gør en dyd ud af at have et rart arbejdsmiljø med en uformel tone. Vi ligger i et spændende nærmiljø i Musicon-bydelen med blandt andet rockmuseum, skatehal og mikrobryggeri lige om hjørnet. Du får mulighed for at arbejde tæt sammen med en af landets største kulturbegivenheder Roskilde Festival, ikke kun under selve begivenheden men året rundt.

Ansøg

Send ansøgning, CV og eventuelle anbefalinger i én pdf til forretning@rofh.dk senest onsdag den 17.03.2021. Der afholdes 1. runde samtaler den 22.03.2021

Spørgsmål om stillingen kan rettes til forstander Hans Christian Nielsen på 2937 3704, eller på hc.nielsen@rofh.dk

Foto: ©Ossip